miércoles, 28 de octubre de 2015

Publicada al DOGV la llei de l'ordre sobre Xarxa Llibres




XarxaLlibres és un programa de gratuïtat de llibres de text dirigit a la creació d'un banc de llibres i altres materials per a l’alumnat d’Educació Especial, Primària, Secundària i Formació Professional Bàsica als centres docents públics i privats-concertats de la Comunitat Valenciana.
XarxaLlibres és un programa cofinançat a parts iguals per la Generalitat Valenciana, les diputacions i els ajuntaments.

FAMÍLIES


Qui és beneficiari del programa


Es pot beneficiar del programa #XarxaLlibres: l’alumnat d’Educació Especial, Primària, Secundària i Formació Professional Bàsica matriculat als centres educatius públics i privats concertats de la Comunitat Valenciana.
Les ajudes comprenen els llibres de text en format imprés, els llibres de text digitals susceptibles de ser reutilitzats, i el material curricular destinat a ser utilitzat per l’alumnat, que desenvolupen el currículum educatiu vigent a la Comunitat Valenciana.
La gestió dels pagaments s'executarà mitjançant cada ajuntament a partir de l'1 de desembre.
Cal tindre en compte que la gestió s'ha de fer on estiguen empadronats els vostres fills i filles, independentment que estiguen matriculats en un centre educatiu d'una altra localitat.
La quantia individual per alumne/a serà com a màxim de 200 euros, que es rebran en dues fases:
  • Fins als primers 100 euros es rebran quan s'aporte el justificant de compra a l'ajuntament, sempre abans que finalitze l'any 2015.
  • Fins als 100 euros restants es faran efectius quan es retornen els llibres de text en bon estat quan finalitze el curs 2015-2016.

Com beneficiar-se'n


Per a rebre l'ajuda s'han de presentar els justificants de compra per compres efectuades durant l’any 2015. Els justificants hauran de contindre NIF/CIF del proveïdor, data, adreça i un llistat nominal dels productes adquirits amb el preu.
Si heu perdut el justificant, heu de demanar una còpia o duplicat a l'establiment on heu adquirit els llibres de text.
Els justificants s'hauran de presentar junt a una sol·licitud que estarà disponible per a descarregar-la en aquest espai web.
Si els llibres s'han adquirit mitjançant l'AMPA o una empresa distribuïdora, s'haurà de sol·licitar a l'AMPA un document justificatiu individualitzat amb les dades de l'alumne/a, l'import, relació de llibres adquirits i dades de la factura global en la qual estan inclosos.

Un banc de llibres gratuït al vostre centre educatiu per al curs 2016-2017


Educar és també ensenyar els fills i filles a compartir amb la resta de les companyes i els companys i a tindre cura del material.
Si les famílies tornen els llibres en bon estat, podran cobrar la segona fase de l'ajuda. A més, entraran en el banc de llibres i, per tant, al curs 2016-2017 tindran els llibres gratuïts per als seus fills i filles.
En aquest sentit, es dictaran les oportunes instruccions per a la constitució i gestió dels bancs de llibres creats.

AMPA


L'AMPA que haja adquirit llibres de text presentarà la factura o les factures globals de l'empresa proveïdora en l'ajuntament o ajuntaments on estiga empadronat l'alumnat. Així mateix, emetrà un document justificatiu individualitzat amb les dades de l'alumne/a, l'import, relació de llibres adquirits i dades de la factura global en la qual estan inclosos. Aquest és el document que s'entregarà a les famílies perquè puguen acudir al seu ajuntament a sol·licitar les ajudes.

Si l'AMPA gestiona un banc de llibres autònom, felicitem des de la Conselleria la tasca duta a terme per aquestes associacions de mares i pares d'alumnes, ja que és la llavor d'on creix aquest programa. Una normativa posterior desenvoluparà el procediment de creació dels bancs de llibres i en farà esment als que ja existeixen.

AJUNTAMENTS


Feu clic ací per a consultar tota la documentació disponible.

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, INVESTIGACIÓ, CULTURA I ESPORT
Av. Campanar, 32 46015 - VALÈNCIA

Enllaç a la normativa

No hay comentarios:

Publicar un comentario